اصول نصب ایزوگام

با توجه به اهمیت بالای نصب عایق های رطوبتی بر روی پشت بام، دیوار منازل و ادارات، افراد تلاش دارند از بهترین ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به اماکن خود استفاده کنند. در کنار نوع ایزوگام انتخابی توسط مشتری، نصب، اجرا و راه اندازی کامل ایزوگام نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که اگر به طرز صحیح اجرا نگردد، باعث کارایی پایین ایزوگام شده و هزینه های انجام شده را تلف می کند. در ادامه با روش ها و نکات مهم در نصب ایزوگام که توسط متخصصین شرکت سانال آذر تبریز جمع آوری شده، آشنا میشیم.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای نصب صحیح ایزوگام :

تیغ موکت بر فلزی، ماله بند کشی، جارو، دستکش نسوز برزنتی، فندک جرقه ای، چراغ شعله پخش کن که به دو صورت تک شعله و چند شعله در بازار موجود است، گاز مایع (کپسول)، تیغه لاستیکی دسته دار، کفش چرم ساق بلند، کفش کف صاف و کمچه.

هرچند که نصب ایزوگام و عایق کردن بام بیشتر از این که به تئوری نیاز داشته باشد نیازمند تجربه است، ولی با این حال دانستن نکاتی در این باره ممکن است مفید باشد.

برای نصب ایزوگام به این 6 نکته کلیدی و مهم و حساس توجه کنید!

  • باید دقت شود که سطح زیر ایزوگام حتی الامکان کاملا صاف باشد و برآمدگی های موجود را حذف کنیم.
  • در زمان هایی که احتمال بارش برف و باران وجود دارد به هیچ عنوان اقدام به نصب ایزوگام نکنید.
  • تمام گوشه ها و دور تا دور سطح که زاویه ۹۰ درجه دارند باید با سیمان ماهیچه کشی شوند.
  • برای نصب رول های بعدی از همپوشانی صحیح استفاده شود.
  • دمای زیر 5 درجه ی سانتیگراد برای نصب ایزوگام مناسب نمی باشد و ممکن است در صورت نصب، باعث کاهش خاصیت الاستیسیته ایزوگام شود.
  • سطح مورد ایزوگام باید کاملا خشک، تمیز و عاری از هرگونه گرد و خاک و دوده باشد.

روش نصب ایزوگام بصورت استاندارد و مرحله به مرحله :

  1. تمیزکاری: به این صورت است که سطح مورد نظر را به طور کامل با آب و جارو شسته و تمامی گرد و خاک و دوده ها را از سطح تمیز کنید.(اگر مکان مورد نظر پشت بام است باید کولر ها و تمامی اشیا خارجی را از سطح آن مکان خارج کنید تا عمل نصب ایزوگام بدون مشکل و بصورت کاملا یک دست انجام گیرد.)
  2. اصلاح سطح یا زیرسازی: در این قسمت باید به سطح مورد نظر نگاه کنید و در صورت وجود ایرادات بنایی آنها را رفع کنید، به طور مثال اگر قسمتی از بتون دیوار ترک دارد باید آنرا با دوغ آب پر کرده یا با ملات ماله کشی کنید.
  3. قیر یا پرایمر کاری: جهت چسبیدن بهتر ایزوگام باید از قیر یا پرایمر در سطح استفاده کنید، مخصوصا اگر این سطح زیرکاری صاف و مورد قبولی نداشته باشد.
  4. اندازه گیری: از ابتدای شروع سطح را اندازه گیری کنید و توجه داشته باشید که فواصل عرضی باید 90 سانتیمتر باشد.
  5. باز کردن ایزوگام: برای نصب ایزوگام بهتر است به همان مقدار که نیاز است ایزوگام را باز کنید. با توجه به اینکه رول های ایزوگام 10 متری می باشند و بعد از باز کردن، از دو طرف به طور مساوی جمع می شوند، باید از نقطه ی وسط شروع به حرارت دادن و نصب کنید. دقت شود که پلاستیک کشیده شده روی آنرا را قبل از حرارت دادن جدا کنید.
  •  دقت داشته باشید که برای اجرای امور ساختمانی باید کیفیت را در وهله ی اول توجه قرار داد و در این مورد نباید هزینه را فدای کیفیت کنیم.
  •  باید بدانید ایزوگام روی سطوح فلزی و سرامیکی و یا چوبی به خوبی نمی چسبد و در طولانی مدت کنده می‌شود و ممکن است خرابی به بار بیاورد. در آهن به خاطر انقباض و انبساط و در چوب به خاطر خوردگی و باد کردن آن و نداشتن استحکام کافی و چسبندگی لازم بین جسم و لایه محافظ عایق رطوبتی باعث خرابی و کنده شدن لایه از جسم می‌شود.
  • در صورتی که شما بخواهید روی ایزوگام را دوباره ایزوگام کنید بهتر است لایه فلزی آلومینیومی و یا قلعی روی ایزوگام زیرین را به منظور چسبندگی بیشتر و بهتر ایزوگام جدید بکنید و یا زخمی کنید.
  •  در دستشویی ها و حمام ها نباید نصب ایزوگام روی کاشی و سرامیک و یا روی سطح صاف انجام گیرد. بهتر است ایزوگام را روی آجر یا گچ های زخم شده نصب کنید. البته قیر و گونی در دستشویی و حمام عمل مناسب تری نسبت به ایزوگام کردن میباشد.

مجموعه ی سانال آذر تبریز عایق های رطوبتی متنوعی با بهترین کیفیت ها را متناسب با نیاز شما تولید می کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه ی اینستاگرام ما مراجعه کنید و یا با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!