قوانین و ضوابط صادرات عایق رطوبتی…

شرایط صادرات ایزوگام به کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

 

صادرات هر کالا به کشورهای خارج از ایران، نیازمند رعایت قوانین و مقررات گمرکی مربوط به آن کالا می باشد. تولیدکنندگان عایق رطوبتی نیز که قصد صادرات ایزوگام را دارند، از این قاعده مستثنی نیستند و باید با شرایط صادرات ایزوگام آشنا باشند. در ادامه به تشریح شرایط صادرات ایزوگام می پردازیم.

شرکت سانال آذر تبریز با کلیه ضوابط و قوانین صادرات عایق رطوبتی (ایزوگام) به کشورهای مختلف جهان، آشنا بوده و رعایت آن ها را در اولویت قرار می دهد.

دفتر کل صادرات گمرک و سازمان استاندارد ملی برای صادرات ایزوگام به کشورهای خارج از ایران، قوانین و مقرراتی را تعیین کرده اند که رعایت کردن آن ها و اخذ مجوزهای لازم برای صادرات ایزوگام امری ضروری می باشد. مهم ترین امر در فرآیند صادرات ایزوگام، آنالیز محصول می باشد که توسط سازمان ملی استاندارد انجام می پذیرد. ایزوگام صادراتی باید کلیه استانداردهای ملی، استاندارد CE و ایزو 9001 را دریافت کرده باشد. 

هم چنین سازمان بورس، مواد اولیه ایزوگام مانند قیر پلیمری را عرضه می کند که بایستی  مراحل خرید آن تکمیل و گواهی های مربوطه دریافت شود. در آخر نیز باید تمام مجوزهای لازم اخذ و پلمپ گمرکی انجام پذیرد تا محصول آماده صادر گردد.

ایزوگام تک لایه یا دولایه

کلیه مرزهای زمینی ایران و بنادر، گذرگاه های حیاتی برای صادرات ایزوگام و زمینه ساز روابط اقتصادی بین کشورها هستند. شرکت سانال آذر تبریز توسط این گذرگاه ها بهترین محصول خود را راهی بازارهای جهانی می کند.

مراحل کلی صادرات ایزوگام

 

قوانین و مقررات اداری و تجاری صادرات ایزوگام، توسط دو کشور مبدا و مقصد تعیین می شوند. برای انجام عمل صادرات ایزوگام باید مراحلی را طی کرد که در زیر عنوان شده اند:

  • اخذ گواهینامه های رسمی
  • داشتن استانداردهای بین المللی
  • بکارگیری مواد اولیه مرغوب
  • استفاده از قیر پلیمری درجه یک
  • بکارگیری کارشناسان و متخصصان مجرب در فرآیند تولید محصول و کنترل کیفیت
  • بسته بندی و بارگیری محصول با بروزترین تجهیزات
  • ارسال محموله از طریق راه های زمینی و آبی
  • پلمپ گمرکی
  • ارسال ضمانت نامه، بیمه نامه و سایر مجوزهای رسمی به همراه محصول

کارشناسان ما در واحد صادرات، از جدیدترین قوانین و شرایط صادرات ایزوگام اطلاع داشته و  رعایت آن ها را در فرآیند صادرات الزامی می دانند.

شرکت سانال آذر تبریز با تولید عایق های رطوبتی با کیفیت و صادرات آن طبق قوانین و ضوابط گمرکی و رعایت اصول استاندارد ملی ایران، گامی نو در عرصه تجارت جهانی این محصول برداشته است. کارشناسان ما در واحد تولید و صادرات، با کسب اطلاعات دقیق از اصول و شرایط صادرات ایزوگام، سهم سانال آذر را در بازارهای جهانی افزایش داده و باعث ارزآوری هر چه بیشتر به کشور عزیزمان شده اند.

DJI 0292 01 scaled

قوانین و ضوابط صادرات عایق رطوبتی (ایزوگام)

 

دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت طی بند چهار بخشنامه شماره ۵۸/۹۷/۲۳۰۴۶۹ مورخ ۱۳۹۷/۰۲/۳۱ موضوع عدم قفل سیستمی عایق رطوبتی بین گواهی رینگ صادراتی بورس و اظهارنامه های صادراتی و بخشنامه شماره ۳۱۵/۱۷۸۹۸۸  مورخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۸ به پیوست تصویر نامه های شماره ۶۰/۱۱۸۸۶ مورخ ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ و ۶۰/۱۵۶۲۷۲  مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۰۶ به مدیر عملیات بازار شرکت بورس کالای ایران و مدیرکل محترم بودجه، منابع و ارزیابی طرح های وزارت نفت، ضوابط و قوانینی را مقرر فرموده اند که رعایت آن ها برای تمامی واحدهای تولیدی که قصد صادرات عایق رطوبتی یا ایزوگام به کشورهای خارج از ایران را دارند، الزامی است.

 

طبق مفاد این بخشنامه ها،

 

  • تولیدکنندگان عایق رطوبتی باید از محل قیر خریداری شده از بورس (صرفاً از رینگ داخلی بورس خریداری شده باشد نه رینگ صادراتی) اقدام به تولید عایق رطوبتی نمایند. پس از خرید قیر از رینگ داخلی بورس، گواهی آن اعطا می شود که بایستی این گواهی در سامانه ثبت اطلاعات معاملات نفتی (ثامن) ثبت شود. هم چنین اصالت، کسر و استهلاک اسناد توسط سامانه مذکور تایید شده و پیش فاکتور به همراه کد رهگیری برای درخواست کننده صادر شود.  

 

  • تولیدکنندگان عایق رطوبتی باید از رینگ داخلی بورس اقدام به خرید وکیوم باتوم نمایند و مانند مراحل خرید قیر از رینگ داخلی بورس، گواهی آن در سامانه ثامن ثبت شده و تمامی موارد ذکر شده، توسط این سامانه تایید و کدرهگیری صدور شود.

 

  • چنانچه تولیدکننده عایق رطوبتی از خارج از رینگ داخلی بورس (واردات قطعی یا موقت) اقدام به خرید وکیوم باتوم یا قیر نماید، صادرات آن صرفاً در صورت ارائه اسناد واردات (قطعی یا موقت ) وکیوم باتوم یا قیر مصرف شده در تولید محموله صادراتی از طریق سامانه ثامن، پس از تایید اصالت، کسر و استهلاک اسناد توسط این سامانه و صدور پیش فاکتور و اخذ کد رهگیری در آن سامانه امکان پذیر می باشد.

 

  • اگر صادرکننده عایق رطوبتی واحد بازرگانی باشد، عایق رطوبتی را باید از رینگ صادراتی بورس خریداری کرده و گواهی خرید عایق رطوبتی به همراه اسناد منشا مربوطه (قیر، وکیوم باتوم و …) در سامانه ثامن ثبت شده باشد. هم چنین اصالت، کسر و استهلاک اسناد توسط سامانه مذکور تایید شده و پیش فاکتور و کد رهگیری صدور گردد. صادرات عایق رطوبتی صرفا پس از طی این مراحل بلامانع می باشد.

 

  • تولیدکنندگان عایق رطوبتی باید تمامی ضوابط استاندارد اجباری صادرات را رعایت نمایند. گمرکات نیز، نسبت به کنترل میزان قیر استفاده شده در عایق صادراتی و تمامی اسناد مربوطه موظفند.

 

  • در تمامی مراحل مذکور، بعد از دریافت کد رهگیری در سامانه ثامن، ثبت در سامانه WMS و دوراظهاری صادرات با فاکتور در پنجره واحد تجارت فرامرزی الزامی است.

شما می توانید برای اطلاع از شرایط صادرات ایزوگام و انواع ایزوگام های صادراتی سانال آذر تبریز، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.