ایزوگام فویل دار و ساده چیست ؟

ایزوگام عایق و ماده ای است که برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به لایه زیرین در بام‌ها و سایر سطوح استفاده می‌شود. در مقاله ی حاضر به بررسی انواع ایزوگام از نظر فویل دار یا ساده بودن می پردازیم. با ما همراه باشید.

ایزوگام ساده بدون روکش و ایزوگام فویل دار با روکش آلومینیومی تولید شود. ایزوگام چه به صورت تک لایه و چه به صورت دولایه، ممکن است ساده یا فویل دار باشد. اگر قصد دارید سطوحی مثل پشت ‌بام را ایزوگام کنید که در برابر تابش مستقیم نور خورشید و گرما قرار دارند، بهتر است از ایزوگام با روکش آلومینیوم یا اصطلاحاً ایزوگام فویل دار استفاده کنید و اگر قصدتان عایق ‌کاری پی ساختمان یا دیواره و کف سرویس‌های بهداشتی است، بهتر است از نوع بدون روکش یا اصطلاحاً ایزوگام ساده استفاده کنید تا اقتصادی‌تر باشد.

انواع ایزوگام از نظر روکش کدام است؟

ایزوگام ها از نظر روکش به 4 دسته تقسیم می شوند:

  •  ایزوگام فویلدار
  •  ایزوگام ساده یا پودری
  •  ایزوگام طرح دار یا رنگی
  •  ایزوگام سنگ ریزه ای

ایزوگام فویل دار ( ایزوگام براق)، از یک ‌لایه پلی‌استر سوزنی و یک‌ لایه تیشو نخ دار اشباع‌ شده با قیر و اصلاح ‌کننده‌های A.P.P که از سمت خارج با روکش آلومینیوم و از سمت داخل با نایلکس پوشانده شده است، تولید می شود. لایه آلومینیوم باعث انعکاس بیشتر از ۸۵% گرما می شود و از لایه اصلی ایزوگام در مقابل U.V  (اشعه ماوراءبنفش) محافظت می کند. این لایه بسیار مطلوب جهت استفاده در بام است.

  • لازم به ذکر است فویل آلومینیومی تاثیری بر روی کیفیت ایزوگام ندارد و نمی‌تواند به تنهایی دلیلی بر این باشد که آن ایزوگام از کیفیت بالایی برخوردار است.

ایزوگام ساده، ایزوگام پودری یا بدون روکش است که  روی ایزوگام به جای فویل آلومینیومی با پودر معدنی یا پلاستیک پوشانده می شود. این نوع ایزوگام بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که نور آفتاب مستقیم به آن تابش ندارد برای مثال در مکان هایی مانند کف ساختمان ها و کف سرویس های بهداشتی، ایزوله کردن بام، کف آشپزخانه، حمام، پی ساختمان، دیواره استخر، مخازن و …  مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزوگام طرح دار یا رنگی، ایزوگامی است که روی آن به جای فویل آلومینیومی با فویل طرح دار پوشانده می شود. طرح های این نوع ایزوگام معمولا شامل آجری، چمنی، سرامیکی و چوبی و … است. از ایزوگام طرح دار معمولا برای نماهای جانبی ساختمان استفاده می شود.

 ایزوگام سنگریزه ای، ایزوگامی است که روی آن به جای فویل آلومینیومی با سنگریزه های طبیعی رنگی پوشانده می شود. معمولا این نوع ایزوگام دارای رنگ های متنوع می باشد و غالباً برای نمای ساختمان و سقف استفاده می شود.

اما سوالی که در این زمان پیش می‌آید این است که اگر این فویل تاثیری بر کیفیت ندارد پس به طور کلی فویل آلومینیومی چه کاربردی دارد و اساسا چرا از ایزوگام فویلدار استفاده می‌شود؟

در پاسخ باید بگوییم که استفاده از فویل‌های آلومینیوم در تولید ایزوگام، استقامت و ماندگاری ایزوگام و عایق‌کاری را در برابر تجزیه پذیری اجزاء تشکیل دهنده بالا می‌برد و از سائیدگی و خوردگی ایزوگام جلوگیری می‌کند. همچنین موجب بالا بردن  مقاومت ایزوگام در برابر باران‌های اسیدی می شود. در مواقعی که هوا بسیار گرم است و تابش خورشید به سطح زمین بسیار شدید است این فویل با انعکاس نور خورشید مانع از روان شدن یا شل شدن قیر ایزوگام می‌شود و همین امر باعث افزایش طول عمر عایق رطوبتی می شود.

  • فویل آلومینیومی 14 الی 16 میکرون ضخامت دارد و به راحتی با دست خراشیده می‌شود.
  • عرض فویل هنگام اجرای ایزوگام برای هم پوشانی تمام سطح ایزوگام باید 90 سانتی متر باشد.

توصیه‌های ایمنی در نصب ایزوگام فویل دار

ایزوگام فویل دار هنگامی که بر پشت‌بام نصب می‌شود خاصیت رسانایی دارد به همین دلیل هنگامی که بارش باران اتفاق می‌افتد، مخصوصا اگر رعد و برق نیز وجود داشته باشد، رفت و آمد بر روی آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد به همین دلیل در چنین مواقعی باید تلاش کنید تا از رفت و آمد بر روی پشت‌بام پرهیز کنید تا برای شما مشکلاتی از قبیل برق گرفتگی و… پیش نیاید.

 

در نهایت لازم به ذکر است مجموعه ی تولیدی سانال آذر تبریز عایق های رطوبتی خود را به سه صورت ساده، فویل دار و طرح دار تولید می کند. شما می توانید با سفارش ایزوگام مورد نیاز خود تا سالیان سال با خیال راحت و بدون رو به رو شدن با مشکلاتی مانند نم دادن خانه، از زندگی کردن در خانه خود لذت ببرید.

برای اطلاعات بیشتر، مشاوره یا ثبت سفارش به صفحه ی اینستاگرام ما مرجعه کنید و یا با کارشناسان فروش مجموعه تماس بگیرید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!