لکه گیری ایزوگام

لکه گیری ایزوگام


پس از چند سال از ایزوگام کردن بام منزلتان ممکن است مشکلات و خرابی‌‌هایی در آن ایجاد ‌شود که اگر به موقع آنها را برطرف نکنید، می‌توانند مسبب مشکلات بزرگ‌تری برایتان شوند. لکه گیری ایزوگام یکی از کارهای ضروری بعد از عایق‌کاری سقف است و انجام دادن آن نیاز به مهارت و تجربه در این زمینه دارد. در این مقاله از سانال آذر تبریز قصد داریم تا به آموزش نحوه لکه گیری ایزوگام بپردازیم، لطفاً با ما همراه باشید.

اهمیت لکه گیری ایزوگام

معمولاً سقف ساختمان‌هایی که ایزوگام باشند، باید بعد از حدود ۸ تا ۱۰ سال لکه‌ گیری شوند و مشکلات ایجاد شده در آن برطرف شوند. معمولاً برخی نقاط سقف همانند زیر کولر و مکانی که آنتن یا اجسام سنگین روی ایزوگام قرار بگیرید، ممکن است زودتر نیاز به لکه گیری داشته باشند. از طرفی آفتاب شدید، زلزله و بارش برف و باران سنگین نیز می‌تواند زمینه آسیب به ایزوگام را فراهم کرده و شکاف‌هایی بر روی آن ایجاد نمایند.

توجه داشته باشید که پیگیری نکردن و انجام ندادن لکه گیری ایزوگام ممکن است موجب ایجاد نشتی در ساختمان شود. لکه گیری ایزوگام معمولاً زمانی انجام می‌شود که هنوز عمر مفید ایزوگام به پایان نرسیده و تنها در برخی از مناطق دچار آسیب ایجاد شده باشد که قابلیت ترمیم داشته باشند. این کار موجب کاهش هزینه‌های شما می‌شود و از طرفی می‌تواند تا چندین سال شما را از ایزوگام کردن دوباره سقف خانه‌تان بی‌نیاز کند.

نحوه لکه گیری ایزوگام

طریقه آب‌بندی بام ها، ناودان و پیرامون آن ها به ابن صورت است که ابتدا باید به وسیله یک کاتر مخصوص بخش‌هایی از ایزوگام را که آسیب‌دیده هستند، با دقت جدا شوند. حال باید ایزوگام جدید را با مساحتی کمی بیشتر از قسمت آسیب‌دیده برش دهید و به وسیله قیر یا عایق رطوبتی جدید روی محل مورد نظر بچسبانید. سپس به وسیله دستگاه مخصوصی شروع به حرارت دادن به محل می‌کنیم تا ایزوگام به خوبی در محل بچسبد و آب به هیچ عنوان به لایه های زیرین ( مقاله زیرسازی ایزوگام را مطالعه بفرمائید )  آن نفوذ نکند.

توجه داشته باشید که فردی که ترمیم را انجام می‌دهد بهتر است به طور کامل با نحوه لکه گیری ایزوگام آشنا باشد، زیرا چنانچه مراحل انجام این کار به درستی و طبق اصول آن انجام نشود، نه تنها ترک‌ها و مشکلات ایزوگام را برطرف نخواهد کرد، بلکه موجب بروز مشکلات بیشتری نیز می‌شود. فراموش نکنید که هر چقدر لکه گیری ایزوگام به صورت حرفه‌ای‌تر انجام شود، عمر آن نیز مفیدتر خواهد بود و دیرتر نیاز به ترمیم مجدد پیدا خواهد کرد.

 

نکاتی که باید بعد از لکه گیری ایزوگام رعایت کنید

  • مراقب برخورد اشیای تیز و برنده با ایزوگام باشید و چنانچه چنین اتفاقی افتاد، حتماً محل مورد نظر را به وسیله چسب مخصوص یا پرایمر بازسازی کنید.
  • برای ایزوگام کردن سقف خانه حتماً از افرادی باتجربه کمک بگیرید، زیرا نصب نامناسب ایزوگام می‌تواند خسارت‌های زیادی برایتان به بار بیاورد.
  • از ریختن موادی همچون نفت و گازوئیل بر روی عایق ایزوگام اجتناب کنید.
  • توجه داشته باشید که بهترین زمان برای لکه گیری ایزوگام در تابستان است که احتمال بارش باران کمتر است.
  • سعی کنید همیشه از ایزوگام‌هایی با جنس مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

چنانچه نیاز به تعمیر، تعویض، نصب و یا لکه گیری ایزوگام دارید می‌توانید همین حالا با مجموعه سانال آذر تبریز تماس گرفته و از مشاوره رایگان و خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!